maanantai 14. maaliskuuta 2011

Puuhasteluja Pisaman pyörän parissa

24.11.2010
Tuiskuttaa lunta ja tekee talvea oikein kunnolla. Jouluaattoon on tasan kuukausi. Mikäpä sopiikaan tilanteeseen mukavammin kuin puuhastelu sisätiloissa, sano. Motonetin kautta tallille ja Pisaman konejopoon uudet öljyt, filtterit ja tulpat. Laite lähtee parin kuukauden hiljaiselon jälkeen tulille kuin palmupuun alta. Joopa joo...
Käyttö lämpimäksi ja vanhat kiisselit vex ja uudet tilalle. Motonetin varaosapaketin hinta oli noin 80 euroa. Satsissa olivat mukana Motulin 10w-40 öljyä 4 litraa, öljy- ja ilmanputsari ja neljä NGK:n tuikkukynttilää. Laitteessa kilometrilukemat 35287.

25.11.2010
Takavanne renkaan vaihtoa varten irti ja samalla takalokari vex. Ohoh, onkohan tämä lokarin alusrakennelma suunniteltu sakepäissään...

Lasikuituinen swäppi-ankanpyrstö, joka tähän on ehdolla, taitaa olla juuri sopivasti liian kapea. Ei mahdu, kele.






26.11.2010
Sähkö on sinistä ja sattuu...
Swingihäkin etupuolella oli kaikki ok, joten perusputsaukset ja akku laturiin. Tässäkin konepyörässä akku on jemmattu sulakerasian taakse.



On sen verran gynekologinen paikka, että laitan suosiolla CTEKin laturin liitäntäjohdon akkuun kiinni ja pistokkeen esille johonkin sopivaan kohtaan. Sama homma tuli laitettua edellisenä talvena Adventurer-Trumppaan, joka odottaa talvikauden perusväkästelyjä tuossa vieressä. Akku ladattuna. Tottakai ;)




28.11.2010
Lauantai luiskahti kaupungilla humppaamiseksi. Joulupuuhasteluja ja myöhemmin Skypen virittelyä kotikoneella. Ostin kauppareissulla 17 mm kuusiokolotappihylsyn etuvanteen irroitukseen. Sunnuntaina piipahdin nappaamassa vanteen vex. Paketti odottaa tallilla kyyditystä Kuljuun.






2.12.2010
Kävin torstaina Espoon työreissulta palatessa hakemassa Moorelta vanteet tallille. Jari oli vaihtanut renkaat ja liimannut uudet puntit vanteille. Mainiota!

Samalla käynnillä katsottiin Saritan kanssa myös pari uutta käikälettä Electran niputusta odottamaan: koneen etukiinnikkeen kumityyny ja enskavedon muovinen kiristäjäpala. All quiet on the western front...







6.12.2010
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Puuhastelin tallilla vanteet paikoilleen, irroitin ja tyhjensin tankin, ja otin samalla penkki- ja takalokarisysteemistä kuvat Ilkkaa varten. Akku piiloon omaan onkaloonsa CTek-laturin liitäntäjohdolla varustettuna ja sulakekotelo paikoilleen ja kumiverhot kiinni. Lokarit, tankki ja sivuposket kyytiin ja joulupukin asioiden hoidon yhteydessä maalaukseen Keski-Pohjanmaalle. Penkki Ilkalle Toijalaan muokattavaksi.




















24.1.2011
Satula-Ilkalta tuli viesti, että Pisaman konepyörän jakkara on valmis.
Nam, nam... hyvältä näyttää. Ohennettu, loivennettu ja tehostettu toiveiden mukaisesti.
Ilkka on taikuri!

5.2.2011
Mp-näyttelyviikonloppuna 5.-6. helmikuuta, saatiin osat maalarilta Nokialle odottamaan noutoa tallille. Oltiin samaisena viikonloppuna juhlimassa Northern Vikings MC:n synttäreitä Helsingissä. Messuillakin tuli piipahdettua ;)

12.2. 2011
Tankin sisäpesu Motonetin palvelutiskiltä haetulla Annitrolilla. Huuhtelu kuumalla vedellä ja Shellin V-Power bensalla. Sen jälkeen täyttö tuoreella V-Powerilla. Ja kertaliipaisulla kikottelematta tai nikottelematta laite tulille... joopa joo, veti vähän hiljaiseksi.

Vilkuilin levottomana konettaan odottavaa matkamöhkälettä, olkoon se Esa Pakarisen rillumarei-nosteen kunniaksi vaikka Lentävä Kalakukko tulevalla ajokaudella, ja niputtelin Pisaman Shadow'n osia paikoilleen.

13.3.2011
Jatkoin samoja puuhia vielä sunnuntaina ja yritin samalla siistiä suurimmat asentelussa tulleet roiskeet osista vex. Eipä tähän tällä erää enää muuta. Jääköön Shadow Trumpan viereen odottamaan tulevaa ja koko ajan lähestyvää ajokautta.



Homma jatkuu Lentävän Kalakukon kanssa.
Jossain sopivassa vaiheessa viikolla 7 pitäisi ehtiä hakemaan kone Loimaalta.



6.3.2011

Pisama teki kaupat sivulaukuista, joten jumppa jatkuu laukkukiinnitysten kanssa.
Aiemmin palikoita kasaillessa kiinnitin takalokarin alle ex-sissybarin kiinnitysraudat tätä varten.
 



Muutama sentti on päästävä rengaslinjasta ulospäin, jotta laukut eivät jää kantamaan svingihäkkiin. Noh, Bauhausista teräksistä neliöputkea ja pussillinen pultteja...



... ja sivulaukkuihin kiinnitettävää alumiinista L-profiilia, jonka päälle vielä pari silmukkalenkkiä tavararullan kiinnittämistä varten. Kiinnitykset ovat tuossa puolivalmiina "ready to rock".
Homma jatkuu laukkujen kanssa; jäykisteet laukkujen sisälle...
... ja pari pohjasaumakorjausta suutarin voimaompelukoneella ja sitten pakettia kasaamaan. 

8.3.2011

Sammonkadun Prisman pikasuutari tikkasi laukkujen pohjasaumat kuntoon. Olin käynyt sunnuntaina sapattiaskartelemassa peltisaksilla levyvahvikkeet valmiiksi. Tiistai-iltana levyvahvikkeiden teräviin reunoihin kumitiivisteet ja peltien päälle kontaktimuovit. Pellit kiinni laukkuihin ja laukkuja asettelemaan pyörään. Joopa joo... mitähän tästä tulee, käväisi mielessä. Mustekalavirityksellä laukku roikkumaan kiinnikettään vasten ja rakennushommista tutulla laserlinjaimella laukun linjat kohdalleen pyörän muihin kurveihin nähden.

Mulla on tällainen vyökotelossa kulkeva, kahden röökiaskin kokoinen laserlinjain, joka on kätevä ja näppärä myös näköjään pyörätouhuissa. Tämä laite näyttää joko vaaka-, pysty- tai ristikkoviivat.

Alkaa olla valmista.

Fancy-Nancy
13.3.2011

Eipä varmaan arvannut siskolikka, mihin joululahjapunaviinin peltikääre lopulta päätyisi...
 






.
Tännepä tietenkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti